Hozzávalók:50 dkg laskagomba, 4 ág friss zsályalevél, 1 citrom, 2 ek. olaj, só, őrölt fehér bors, 12,5 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő,...

Táplálkozásunk egyik legfontosabb részét a szénhidrátok teszik ki. Az egészséges táplálkozásban jó, ha magas rosttartalmú, lassan...

Cikkek

Testmozgást orvosi rendelvényre
Egészség  |  Forrás:   |  2015.01.09 10:43
Cimkék: futás, úszás, teniszezés

Annak ellenére, hogy mindenki tisztában van a testmozgás egészséges életmódban betöltött szerepével, az emberek többsége mégsem hajlandó ezt megvalósítani, még ha elméletben egyetért is vele. Egy nemrég megjelent közlemény címe szerint fel kellene írni receptre a betegeknek és az egészségeseknek is a rendszeres testedzést. A munka beszámol a legújabb testmozgási irányelvekről is. Ezek szerint, ha valaki enyhe intenzitású mozgást végez (pl. könnyű kerti munka, könnyű séta), akkor ezt mindennap legalább 60 percig kell végezni a jótékony hatás érdekében. A közepes intenzitású mozgásformákat (pl. tempós gyaloglás, 15-20 perc/1,6 km) heti 3-5 alkalommal legalább 20-60 percig kell gyakorolni. Aki pedig az erős intenzitású edzést választja (pl. futás, úszás), annak szintén heti 3-5 alkalommal legalább 20 percig kell végeznie. Ezek az értékek természetesen csak a szükséges minimumot jelölik, ennél többet nem tilos mozogni. A mozgás alól az idősebbek sem kivételek. Pl. egy 70 kg-os, 68 éves nőnek napi 3 km gyaloglást, heti 2x30 perc kerti munkát és másik 20 perc kerti locsolást javasolnak  Egy 70 kg-os 52 éves férfi esetében heti 5 alkalommal 30 perc gyaloglás (6 km/h sebességgel), heti kétszer 30 perc úszás, és heti egy alkalommal 1 óra teniszezés optimális. Tehát mindegy, hogy mit csinálunk, kerti munka vagy gyaloglás, vagy sport, a lényeg, hogy ne engedjük ellustulni a szervezetet, vagy ha ellustultunk, akkor ideje váltani!
 

Warburton DE et al.: Prescribing exercise as preventive therapy. CMAJ 174:961-974, 2006 március.

 
Minden jog fenntartva. Boldog Élet - családi életmódmagazin 2009-2017, Az oldalt készítette kreativonline.hu