Hozzávalók:50 dkg laskagomba, 4 ág friss zsályalevél, 1 citrom, 2 ek. olaj, só, őrölt fehér bors, 12,5 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő,...

Táplálkozásunk egyik legfontosabb részét a szénhidrátok teszik ki. Az egészséges táplálkozásban jó, ha magas rosttartalmú, lassan...

Cikkek

Stressz és túlhajszoltság
Egészség  |  Forrás: Lundberg U: Stress hormones in health and illness: the roles of work and gender. Psychoneuroendocrinology 30: 1017-1021, 2005. november  |  2013.04.16 15:16
Cimkék: túlhajszoltság, stressz

A modern társadalomra általánosan jellemző, hogy minden baját az őt körülvevő és általa megalkotott stresszben keresi. Bizonyított tény, hogy stresszhelyzetben jelentősen megemelkedik a szervezet adrenalin, noradrenalin és kortizol szintje, ami a stresszreakció kialakuláshoz vezet. Azt is tudjuk, hogy a stresszhormonok tartósan magas szintje, szív- és érrendszeri megbetegedéshez (magas vérnyomás, szívinfarktus, agyi érkatasztrófa), cukorbetegséghez vezethet, valamint csökkenti az immunrendszer működését, rontja a szellemi tevékenységek hatásfokát. Pedig normális esetben ez a fajta stresszválasz ahhoz szükséges, hogy életben maradjunk, nem pedig, hogy betegek legyünk. Szakmeberek arra mutattak rá, hogy a bennünket körülvevő stressz abszolút szintje valószínűleg nem különösebben magas, de a felgyorsult élettempó, a magas követelmények, az alvás és a pihenés hiánya, egyszóval a túlhajszoltság miatt a kisebb stresszhelyzeteket is nehéznek és súlyosan megterhelőnek éljük meg. Életünk jobb irányításával könnyebben vehetjük fel a harcot a kihívásokkal szemben.
 
Lundberg U: Stress hormones in health and illness: the roles of work and gender. Psychoneuroendocrinology 30: 1017-1021, 2005. november

 
Minden jog fenntartva. Boldog Élet - családi életmódmagazin 2009-2017, Az oldalt készítette kreativonline.hu