Hozzávalók:50 dkg laskagomba, 4 ág friss zsályalevél, 1 citrom, 2 ek. olaj, só, őrölt fehér bors, 12,5 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő,...

Táplálkozásunk egyik legfontosabb részét a szénhidrátok teszik ki. Az egészséges táplálkozásban jó, ha magas rosttartalmú, lassan...

Cikkek

Ha hús, akkor hal!
Egészség  |  Forrás:   |  2012.09.05 15:42
Cimkék: hal, füstölt, konzerv sült

Kétségtelenül a lakto-ovo (tej-tojás fogyasztó) vegetáriánus étrend biztosítja a legkisebb megbetegedési kockázatot, ugyanakkor még mindig sokan esznek rendszeresen húst. Ismert, hogy hús és hús között is óriási különbség van a betegségek megelőzése szempontjából. Nemrégiben egy francia kutatócsoport azt vizsgálta, hogy az egyes hústípusok fogyasztása hogyan befolyásolja a vastagbélrák kialakulását. Erre azért volt szükség, mert régóta feltételezik, hogy a halhús nem okoz béldaganatot, sőt, akár csökkentheti is a kockázatot. Tíz európai országban mintegy 480 000 embert vontak be a megfigyelésbe 1992 és 1998 között. Közülük az 5 év alatt több mint 1300-an kaptak vastag-és végbélrákot. Kimutatták, hogy a betegség azoknál fordult elő, akik naponta több mint 160 g vörös vagy feldolgozott (füstölt, konzerv stb) húst ettek, ugyanakkor a szárnyas húsnak nem volt semmilyen befolyása a kórkép kialakulására. Azoknál viszont, akik naponta legalább 80 g halhúst ettek, a bélrendszeri daganat kockázata jelentősen csökkent. Mindebből az következik, hogy ha valaki nem akar lemondani a húsfogyasztásról, akkor elsősorban halat egyen és kerülje a nehéz, vörös húsokat (pl. marha, birka, sertés). Ha pedig valaki a vastag- és végbélrákot szeretné megelőzni, akkor a hal mellett (vagy helyett) fogyasszon bőségesen gyümölcs-, zöldség- és gabonaféléket!

Norat T et al: Meat, fish, and colorectal cancer risk: the European Prospective Investigation into cancer and nutrition. J Natl Cancer Inst 97: 906-916, 2005. június

 
Minden jog fenntartva. Boldog Élet - családi életmódmagazin 2009-2019, Az oldalt készítette kreativonline.hu